UZO DAROVALO
UZO darovalo 30 nabitých powerbanek do sbírky na pomoc Ukrajině, kterou pořádá kolej Švehlova.
UZO darovalo 30 nabitých powerbanek do sbírky na pomoc Ukrajině, kterou pořádá kolej Švehlova.
Dne 7. 3. 2022 byla uzavřena kolektivní smlouva na roky 2022-2024 mezi Marks and Spencer Czech Republic,a.s. a ZO OSPO Marks and Spencer Melantrich a ZO OSPO Ostrava. Od 1. dubna se navyšuje základní hodinová mzda o 10% a stravenky se navyšují na 120 Kč.
Po dlouhé době se dnes zaměstnanci v obchodě mohli normálně nadechnout bez ochrany úst a nosu. Snad už tento stav vydrží.
UZO se obrátilo na ministra práce a sociálních věcí pana Mariana Jurečku s problematikou nákladů, kterou zaplatí zaměstnanci obchodu při dopravě do zaměstnání. U mnoha zaměstnanců je to velmi významná částka, která jim snižuje čistý výdělek. Přestože v mnoha společnostech bylo dohodnuto pro rok 2022 navýšení mezd, zvýšení cen za pohonné hmoty jim mzdu opět významně sníží.
2.3.2022 se opět po 3 letech sešli zástupci podnikové rady REWE GROUP s odborovými organizacemi BILLA a PENNY MARKET ČR. Pozvání přijal i generální ředitel společnosti Billa Dariusz Tomasz Bator s personální ředitelkou Šárkou Brennerovou a také jednatel společnosti Penny Market Radek Hovorka. Na programu byly pracovní podmínky zaměstnanců, provozní problémy, ale i kolektivní vyjednávání a kolektivní smlouva.
UZO se zapojilo do finančních sbírek a zároveň služební auto UZO pomáhá ukrajinským rodinám s dopravou.
Více než 6 000 zaměstnanců PENNY dostane od 1. března přidáno v průměru o 5 %. Minimální mzda pokladních na plný úvazek bez započtení dalších příplatků se tak zvyšuje na 26 000 korun. Navýšení mezd pro rok 2022 je výsledkem letošního kolektivního vyjednávání.
To, co známe pouze z historie, se dnes děje před našima očima na Ukrajině. Jsme v šoku, že je něco takového možné v 21. století. Víme, že my, UZO, z hlediska velikosti můžeme poskytnout jen symbolickou pomoc, ale přesto je podle nás, důležitá.
Ze srovnání Česko nevyšlo příliš dobře, skoro všechny vybrané produkty jsou v okolních zemích levnější.
Ve francouzských supermarketech se začínají objevovat tzv. pomalé pokladny, u nichž se zákazníci při placení nemusí stresovat zástupem dalších nakupujících za sebou a mohou si s obsluhou i krátce popovídat. Zákazníci se tak mohou rozhodnout, zda se zařadí do fronty k „normální“ a rychlejší kase, anebo k označené cedulkou s nápisem „Bla-bla-bla pokladna“.