Proč si povídat se zákazníky?
Článek pana Tomana nás zaujal, protože i my v UZO si myslíme, že kontakt s prodavači je velmi důležitý.
Článek pana Tomana nás zaujal, protože i my v UZO si myslíme, že kontakt s prodavači je velmi důležitý.
Ministerstvo zdravotnictví vydalo nařízení na základě kterého byla zavedena povinnost nošení roušek mimo jiné ve všech vnitřních prostorách staveb. Dle vydaného nařízení vzniká povinnost nosit roušky i při výkonu práce v těchto prostorách. Týká se to tedy i zaměstnanců obchodu.
UZO žádá zákazníky, aby dodržovali pravidlo 3R - ruce, roušky, rozestupy. Chráníme tím nejenom sebe, ale i ostatní.
Paní prezidentka UZO měla včera v Radiožurnálu telefonní vstup v pořadu Hlavní zprávy - rozhovory komentáře.
Z důvodu pokračující pandemické situace byla vláda nucena se opět zabývat zajištěním příjmu rodičů, kteří by museli zůstat s dětmi doma v důsledku uzavření školského zařízení. Proto vláda schválila ošetřovné pro tyto rodiče v podstatě za stejných podmínek jako letos na jaře. Základní podmínkou tedy je uzavření školského zařízení nebo nařízená karanténa u dítěte a účast dítěte na distanční výuce.
UZO v souvislosti se změnami bezpečnostních opatření v ČR (od 9.9. budou roušky povinné v obchodech v některých regionech) opakovaně oslovilo dotčené zaměstnavatele s nutností poskytovat pravidelně bezpečností přestávky, dále byli zaměstnavatelé upozorněni na specifika těchto přestávek.
UZO velmi uvítalo, že většina zaměstnavatelů nepřistoupila na plošné nošení roušek, ale nařízení platí vždy tam, kde se objeví ohnisko.
„Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb také vítá každé opatření, které sníží dosavadní daňové zatížení zaměstnanců, takže se zrušením superhrubé mzdy souhlasí,“ potvrdila prezidentka unie Renáta Burianová.
Jsme rádi, že neplatí povinnost plošného nošení roušek. UZO komunikuje se zaměstnavateli, aby ani v rámci firmy nenařizovali plošné nošení roušek. Podle nás by se roušky měli nosit pouze tam, kde se vyskytuje ohnisko nákazy. Nošení roušek a používání gumových rukavic je při 12h směně opravdu velmi problematické a nekomfortní (alergie, ekzémy a nevolnosti).
Vzhledem k nelepšící se situaci kolem možného šíření nákazy COVID-19, MŮŽE ZAMĚSTNAVATEL NAŘÍDIT SVÝM ZAMĚSTNANCŮM NOŠENÍ ROUŠEK v souladu s § 102 ZP odstavce 3 a 4. Pokud však zaměstnavatel vyžaduje nošení roušek, je také jeho povinností tyto ochranné prostředky zajistit. Dále by měl zaměstnavatel také umožnit bezpečnostní přestávky dle § 39, NV 361/2007.