OBSLOUŽÍTE SE SAMI?

Ačkoli by se podle počtu lidí vnímajících samoobslužné pokladny pozitivně mohlo zdát, že u nich v Česku nakupují všichni, není tomu tak. Magickou hodnotou je tady čtyřicítka – jak v DM, tak třeba v Kauflandu se k nim při možnosti volby vydá kolem 40% zákazníků.
Zatímco v nejmladší kategorii do 29 let je preferuje přesně polovina dotazovaných, z řad důchodců je rádo využívá pouze 17%.
Kompletně nahradit běžné pokladny však společnosti neplánují. Lidl testuje jejich uzavření v méně vytížených hodinách, zaměstnanci by ale i tak měli zákazníkům umožnit za větší nákupy zaplatit u normálních pokladen.
Přechod výhradně na samoobslužné pokladny by totiž mohl skončit jako u testovací pobočky amerického Krogeru. Ta vydržela bez pokladních tři roky, letos v lednu však po nářcích zákazníků od tohoto modelu upustila.